עסקים רבים מאמינים שאם יציעו יותר מוצרים זה יגדיל את פוטנציאל ההכנסה.
במציאות, הרבה פעמים, ובמיוחד כשמדובר בעסקים בתחילת הדרך, זו לא האסטרטגיה הנכונה ואותם עסקים מוצאים את עצמם מתוסכלים ולא מצליחים לעמוד ביעדים שלהם.
זה הרגע שבו צריך לשחרר מוצרים או שירותים מסוימים.
זה אולי נראה מנוגד לאינטואיציה, אבל לא תמיד האינטואיציה שלנו מובילה אותנו למקומות הנכונים. צמצום ההיצע יכול לשנות את כל התמונה.
איך עושים את זה? איך בוחרים? איך ממקדים? יש מספר שלבים:
שלב 1: זיהוי חוזקות ותשוקות.
קחו רגע ותחשבו מה מבין כל הפעולות בעסק, כל המוצרים או השירותים אתם הכי אוהבים? תמיד נעדיף להתמקד במה שבא לנו בכיף וטבעי, בדברים שמנצלים את החוזקות הטבעיים שלנו. חיזוק הכישורים והמומחיות הייחודיים שלכם יאפשר למצב אותכם כסמכות, למשוך לקוחות שמעריכים אתכם ולהסב לכם סיפוק והנאה.
שלב 2: נתחו את השוק והתחרות.
חקרו את המתחרים שלכם וזהו את הפערים בשוק. איזה מוצרים ושירותים נמצאים בשפע השוק ואיפה יש חוסר ואין חדשנות? בצורה כזו אפשר לעשות התאמות להצעת הערך הייחודית ולענות על הצרכים הלא מסופקים של קהל המטרה.
שלב 3: נתחו את סלהמוצרים והשירותים הקיים.
בידקו את המכירות בתקופה שחלפה מאז הקמתם את העסק. לאילו מוצרים או שירותים יש יותר הצלחה ולאילו פחות. אילו מוצרים ושירותים הם רווחיים לעומת אלו שדורשים הרבה זמן ומשאבים ולא מניבים הכנסה או רווחיות.
שלב 4: בחרו את מיקוד המפתח.
בהתבסס על ההערכה העצמית, ניתוח השוק וניתוח המוצרים והשירותים, בחרו את המוצרים או השירותים שמניבים לכם הכנסה ועניין וגם מעצימים את נקודות החוזקה שלכם ובעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להצלחה. אלה יהפכו להצעות הליבה – עמודי התווך של העסק. התמחות תבנה אמינות ותבליט אתכם מהמתחרים.
שלב 5: תקשרו החוצה את הצעת הערך הייחודית שלכם.
אחרי שבחרתם את המיקוד, הגיע הזמן לשדר את זה לקהל המטרה! צרו סיפור מותג משכנע שמדגיש את מה שמייחד אתכם. הדגישו את היתרונות והערך הייחודי שאתם מביאים ללקוחות. תנו להם לדעת למה הם צריכים לבחור בכם על פני כל אחד אחר.
זכרו, התמקדות אינה מגבילה את הפוטנציאל שלכם היא מרחיבה אותו.
על ידי שחרור מוצרים או שירותים מסוימים, תפנו זמן ומשאבים להצטיין במה שאתם עושים הכי טוב.